Svenska IF-båtförbundets forum • proctor mast 1970
Sida 1 av 1

proctor mast 1970

Postat: 28 jun 2014 00:15
av thomasos
Hei
Jeg skal ha ned masten for å montere windex. Har lest på dette forumet at alle proctormaster er hengslet med en mastebolt i bakkant av foten...
Kan ikke se en slik bolt på min dråpeformede proctormast, som jeg tror er original fra 1970. Kan det stemme at denne ikke er hengslet? Står masten i så fall løst på mastefoten og holdes på plass bare med vant og stag?

Takk
Thomas

Re: proctor mast 1970

Postat: 28 jun 2014 20:13
av johan swe-1870
Äldre master står på ett välvt mastfotsbeslag och saknar bult i akterkant. Det är kanske en sådan du har? Jag minns inte helt säkert vilken årgång den typen av mastfot ersattes.

Re: proctor mast 1970

Postat: 30 jun 2014 22:19
av maja
De mastfötterna (utan mastbult) som Johan beskriver fanns fram till cirka mitten av 1972.

Re: proctor mast 1970

Postat: 07 jul 2014 22:46
av papapapa
Jag har en sådan mastfot, båten är från 72-73.
Göran Persson SWE991