Sökningen fann 4 träffar

av paraxell
15 mar 2014 22:00
Kategori: Annat
Tråd: Större sprayhood
Svar: 7
Visningar: 14351

Re: Större sprayhood

Efter mer 40 år med egna lite större segelbåtar har jag förstått sprayhoodens grundfunktion. Men jag borde kanske också förstått att detta forum bara vänder sig till ortodoxa renlevnadsseglare av IF och inte söndagsseglare av min typ, med rullgenua och travare i storseglet och en önskan om att göra ...
av paraxell
13 mar 2014 22:29
Kategori: Annat
Tråd: Större sprayhood
Svar: 7
Visningar: 14351

Större sprayhood

Till min IF från -74 skulle jag vilja ha en större sprayhood. Det lär finnas någon som kan tillhandahålla sådana inkl. större bågar - men jag har inte kunnat hitta fram till något namn trots ingående studier av detta forum. Sprayhooden får gärna ha en storlek som omöjliggör segling på annat än undan...
av paraxell
20 feb 2014 22:11
Kategori: Motor
Tråd: Fjärreglage
Svar: 3
Visningar: 10765

Re: Fjärreglage

Tack för tipsen, Nils D. Av allt att döma kan man tydligen inte kombinera fjärreglage med manuell start vilket hade känts tryggare och enklare.Reglagets montering i stuvfacket verkar klok. Jag antar att kablaget gick genom akterspegeln och monterades längs styrbordsväggen i akterstuven. Eller låg ka...
av paraxell
19 feb 2014 21:51
Kategori: Motor
Tråd: Fjärreglage
Svar: 3
Visningar: 10765

Fjärreglage

Jag måste hitta en bra motor (4 hk räcker) med reglage (växel,gas) som kan hanteras från sittbrunnen och jag är väldigt tacksam för tips om lämplig motor och reglage och hur detta kan monteras på båten. Jag behöver inte elstart. Båten har akterpulpit och används mest som dagstursbåt. Finns det någon...