Är marknaden för IF helt död i år?

Köptips, tester, säkerhet, väder

Moderator: Moderator

Nils D
Been thanked: 27 times

Är marknaden för IF helt död i år?

Inlägg av Nils D »

På grund av stigande ålder och många sjukdomar måste jag sälja min IF 3008 och köpa något "gubbigare" (som en Marieholm 26)

Men när jag tittar på Blocket så finns det ett stort utbud av IF som liger kvar länge. Finns det några köpare till en IF i år? Finns det någon som känner till en försäljning och vad den i så fall gick för.

Vill inte riskera att i höst-vinter-nästa vår behöva ta hand om två båtar.
Nils D SWE-3008
Användarvisningsbild
johan swe-1870
Global moderator
Segelnummer: 1870
Båtnamn: InFinit
Has thanked: 118 times
Been thanked: 81 times
Kontakt:

Re: Är marknaden för IF helt död i år?

Inlägg av johan swe-1870 »

Bra båtar går nog alltid att sälja. Bara i min hamn har tre båtar fått ny ägare i år. Jag tror inte ens de behövde annonseras.

När jag har något att sälja brukar jag annonsera på förbundets salutorg istället för Blocket.
Johan Winberg, SWE 1870 InFinit
Användarvisningsbild
maja
Moderator
Has thanked: 3 times
Been thanked: 65 times

Inlägg av maja »

Några IF-båtar har ytterligare dykt upp i Småbåtshamnen och i Lagunen. De är alla vidtalade och ska följas upp med goda råd och inmätning. Båten i Småbåtshamnen ska segla SM. Vi seglar eskader de 22 juni mot Råå Infinit och Libell ansluter.
Marek, IF-båt SWE-829 "Ingela" från Lagunen i Malmö
Medlem i IF-båtförbundet sedan 1985
IF-båtägare sedan 1983
Nils D
Been thanked: 27 times

Inlägg av Nils D »

Tack Marek och Johan för snabba svar! Som dessutom pekar åt samma håll. Låter ju för en presumtiv säljare lovande.

Men kanske finns det lokala variationer i marknad och intresse? Kollade nyss på Blocket.
Där finns i skrivande stund 33 IF till salu. Men vad jag kunde se bara en av dessa i Skåne!

Får hoppas på att de positiva IF-vindarna från Skåne sprider sig upp mot Östergötland också
Nils D SWE-3008
Skriv svar